AKTUÁLIS


A Magyar Bormarketing végnapjai?

Tájékoztató a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. 2009. december 16-i taggyűlésének határozatáról.


Az elmúlt másfél hónapban a munkatársak rendkívüli felmondásával és az átvállalt állami feladatok ellentételezésére kötendő szerződés megkötésének elmaradásával rendkívüli jogi és gazdasági helyzet alakult ki az MBM NP Kft. működésében. Ezért a mai taggyűlésen a jelenlevők – egyhangúlag – a Kft. felszámolásának megindításáról döntöttek, és a felszámolásig az ügyvezetési feladatokkal Oláh László urat bízták meg.

A taggyűlésen a jelenlevők megállapították, hogy a bormarketing célra szánt összeg 5%-ra vonatkozó, jogszabályban rögzített ígéretét – melyet a Kft. működtetésére terveztek fordítani – az Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium (FVM) 2009. évre az elvégzett munka ellenére sem tudta biztosítani. A tagok ezt elsősorban a hibás, bizonyos szempontból kaotikus jogszabályi helyzetnek tudják be. Ez az összeg költségvetési forrásként csak eredményes közbeszerzéssel hívható le. A pályázatot csak az elmúlt napokban írták ki, és az eladósodott Kft. ezen a pályázaton nem tud indulni. Ugyancsak a tisztázatlan jogi helyzet miatt nem látható ezen források 2010. évre történő ütemes lehívási lehetősége sem.

Ezért Kft. tulajdonosai ismerve a döntés súlyát, kénytelenek voltak a felszámolás megindítása mellett dönteni.

A tulajdonosok – mint a borszakma egészéért felelősséget érző szakmai érdekképviseleti szervezetek – ezzel a döntéssel nem a közösségi bormarketing, csupán annak koordinálását végző szervezet felszámolásáról döntöttek. E szervezetek továbbra is részt kívánnak venni a bormarketing célok meghatározásában. Döntésükkel a tagjaik által befizetett források felhasználásának hatékonyságának növelését is elő kívánják segíteni. Elképzeléseikről a közeljövőben mind a minisztérium, mint saját tagjaik felé további információkat kívánnak adni.

A folyamatosság fenntartása érdekében kérik, hogy a pályázati szempontból meghatározó Bormarketing Bizottság tagjainak megbízását az FVM miniszter hosszabbítsa meg.

A tulajdonosok hangsúlyozni kívánják, hogy a kialakult helyzet nem a közösségi bormarketing végét, sokkal inkább annak megújulását jelenti. A tagok erkölcsi, szakmai felelőssége sürgetni a rendelkezésre álló források akkut jogi, közpénz elszámolási problémák megoldását, azonban e feladat elsősorban az FVM kompetenciája.

Az ezzel kapcsolatos egyeztetések megkezdésére soron kívül szükség van.

Budapest, 2009. december 16.

A kft. tulajdonosai


« Vissza az előző oldalra

BORIGO ONLINE - Minden jog fenntartva 2021
AKTUÁLIS


A Magyar Bormarketing végnapjai?

Tájékoztató a Magyar Bormarketing Nonprofit Kft. 2009. december 16-i taggyűlésének határozatáról.


Az elmúlt másfél hónapban a munkatársak rendkívüli felmondásával és az átvállalt állami feladatok ellentételezésére kötendő szerződés megkötésének elmaradásával rendkívüli jogi és gazdasági helyzet alakult ki az MBM NP Kft. működésében. Ezért a mai taggyűlésen a jelenlevők – egyhangúlag – a Kft. felszámolásának megindításáról döntöttek, és a felszámolásig az ügyvezetési feladatokkal Oláh László urat bízták meg.

A taggyűlésen a jelenlevők megállapították, hogy a bormarketing célra szánt összeg 5%-ra vonatkozó, jogszabályban rögzített ígéretét – melyet a Kft. működtetésére terveztek fordítani – az Földművelésügyi és Vidékfejlesztési Minisztérium (FVM) 2009. évre az elvégzett munka ellenére sem tudta biztosítani. A tagok ezt elsősorban a hibás, bizonyos szempontból kaotikus jogszabályi helyzetnek tudják be. Ez az összeg költségvetési forrásként csak eredményes közbeszerzéssel hívható le. A pályázatot csak az elmúlt napokban írták ki, és az eladósodott Kft. ezen a pályázaton nem tud indulni. Ugyancsak a tisztázatlan jogi helyzet miatt nem látható ezen források 2010. évre történő ütemes lehívási lehetősége sem.

Ezért Kft. tulajdonosai ismerve a döntés súlyát, kénytelenek voltak a felszámolás megindítása mellett dönteni.

A tulajdonosok – mint a borszakma egészéért felelősséget érző szakmai érdekképviseleti szervezetek – ezzel a döntéssel nem a közösségi bormarketing, csupán annak koordinálását végző szervezet felszámolásáról döntöttek. E szervezetek továbbra is részt kívánnak venni a bormarketing célok meghatározásában. Döntésükkel a tagjaik által befizetett források felhasználásának hatékonyságának növelését is elő kívánják segíteni. Elképzeléseikről a közeljövőben mind a minisztérium, mint saját tagjaik felé további információkat kívánnak adni.

A folyamatosság fenntartása érdekében kérik, hogy a pályázati szempontból meghatározó Bormarketing Bizottság tagjainak megbízását az FVM miniszter hosszabbítsa meg.

A tulajdonosok hangsúlyozni kívánják, hogy a kialakult helyzet nem a közösségi bormarketing végét, sokkal inkább annak megújulását jelenti. A tagok erkölcsi, szakmai felelőssége sürgetni a rendelkezésre álló források akkut jogi, közpénz elszámolási problémák megoldását, azonban e feladat elsősorban az FVM kompetenciája.

Az ezzel kapcsolatos egyeztetések megkezdésére soron kívül szükség van.

Budapest, 2009. december 16.

A kft. tulajdonosai


« Vissza az előző oldalra